Co-creations

Oplev bidrag og samarbejder, der tilsammen har skabt festivalen

GIW 2024 er et årshjul af aktiviteter

Når vi skaber Green Innovation Week er det et helt årshjul af aktiviteter, der kulminerer i festivalen torsdag d. 26. september 2024 fra kl. 9.00-16.00.

Vi har særligt fokus på at elever og studerende aktivt medvirker i udvikling, opbygning, afholdelse, markedsføring og evaluering. På den måde skaber vi overgange mellem elever og studerende og det grønne arbejdsmarked. Samtidigt udvikles elever og studerendes kompetencer indenfor grøn omstilling i samarbejde med undervisere og involverede virksomheder og organisationer i de enkelte tiltag. Skabelsen af Green Innovation Week giver dermed indsigt i hvordan man via tværfagligt samarbejde kan løse udfordringer i den grønne omstilling.   

Green Innovation Week 2024 er skabt af: 

Erhvervsskolernes Videnscentre:
- Programindhold og standområder er blandt andet udviklet i samarbejde mellem Erhvervsskolernes Videnscentre, elever og undervisere fra partnerskoler: Hands-on aktiviteter, workshops og inspiration til at få grøn omstilling helt ind i undervisningen. 

Videnscenter for Velfærdsteknologi og Sundhedsskolen, Skive, Thisted, Viborg: 
Oplev et sanserum med fokus på sanserne som bindeled mellem menneske og omverden 

Skive College: 
- Loungemøbler og hynder: Grundforløbselever bygger loungemøbler af rest- og genbrugstræ. Hertil syer møbelpolstrer og autosadelmagere fra Skive Colleges Boligmonteringsafdeling hynder af reststof. 

- P2X: Elektrikere (opdateres)

Standområde: Oplev hvordan forskellige uddannelser arbejder med den grønne omstilling

Nordic Food College: 
Mød ernæringsassistentelever i det grønne køkken fortælle om sund hverdagsmad med bælgfrugter. Prøv også aktiviteten Hvad f*** er en bælgfrugt?

Uddannelsescenter Holstebro - fødevarer: 
Her kan du opleve en rodfrugt-revolution med ernæringsassistentelever, der vil rykke på din opfattelse af, hvordan rodfrugter smager og kan bidrage til dine retter.

Krabbesholm Højskole:
(opdateres) 

Erhvervsakademi Dania, Skive: 
Multimediedesignere på 3. semester har takeover på Instagram og TikTok og fokuserer på kommunikation fra målgruppe til målgruppe.

Erhvervsakademi Dania, Viborg:
Markedsføringsøkonomer bidrager med evaluering i form af dataindsamling via spørgeskema. Indsamling og efterfølgende analyse er en del af den metodeundervisning de studerende i forvejen skal igennem i forbindelse med studiet. 

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Aarhus:
5. semester kommunikationsstuderende indsamler ny viden om den værdi, målgrupperne får ud af at bidrage til Green Innovation Week - Hvad er faglig stolthed og hvordan formidles det?