fbpx
TIlmeld nyhedsbrev

GIW som kommunikationscase for DMJX

Green Innovation Week 2023 bød på et nyt og spændende samarbejde med Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX), hvor kommunikationsstuderende på 5. semester prøvede kræfter som CSR- og bæredygtighedskommunikationskonsulenter for en dag.

Hele 58 studerende fra et internationale semester tog turen til Skive for at undersøge kommunikationsmulighederne for vores målgrupper. For hvordan kommunikerer man, som event, til brede og vidt forskellige målgrupper, der har vidt forskellige behov og finder værdi i eventet på forskellig vis?

Opgaverne blev løst i grupper og lød blandt andet på:

  • Evaluering af eventet i et kommunikativt perspektiv fra erhvervslivets vinkel - Hvordan kan eventet tiltrække flere?
  • Evaluering af eventet i et kommunikativt perspektiv fra uddannelsernes/studerendes vinkel - Hvordan kan eventet tiltrække flere?
  • Interviews med virksomheder om grønne initiativer, hvorfor de prioriterer dette arbejde og hvilke kompetencer de vurderer at komme til at bruge fremover
  • Interviews med undervisere og studerende om grønne initiativer og grønne teknologier og hvordan besøgende får en bedre forståelse af det ud fra et kommunikationsperspektiv
  • Hvordan kommunikeres værdiskabelsen for studerende i forhold til aktiviteter som Green Challenge-workshops?

Feedback blev til feed forward

De studerende har udarbejdet og leveret beskrivelser af deres observationer, interviews og potentialer for eventet. På studiet har de diskuteret materialet i plenum og fået sat det hele i perspektiv i forhold til eventets korte levetid og ressourcer rent organisatorisk. Man kan derfor sige, at den feedback, vi havde aftalt at få retur fra de studerende, blev langt mere gennemarbejdet. Vi har modtaget værdifulde input til udviklingen af vores event og det stopper ikke her. Vi vil fremadrettet samarbejde med DMJX omkring lignende typer opgaver, hvor vi, som event, agerer case og de studerende kan dykke ned i forskellige tematikker med udgangspunkt i at løfte eventet videre rent kommunikativt.

Virksomhedssamarbejde i form af Green Challenge-workshop var ét af de emner kommunikationsstuderende fra DMJX dykkede ned i.