"Bæredygtighed", "Miljøvenlighed", "Klimavenlighed". Overalt, hvor man vender sig, lyder det, at virksomheder skal profilere sig i retning af den grønne omstilling for at vinde kundernes og medarbejdernes gunst, og for at stå stærkt i forhold til konkurrenterne i branchen.
Men hvad ligger der egentligt i begreberne? Hvordan forholder markedsføringslovgivningen sig, og hvad må man overhovedet sige, hvis ikke man vil have ørerne i maskinen? Og kunne der mon ligge et stort, uforløst potentiale i at begynde at tale samme sprog?
Alle disse og langt flere ledende spørgsmål er på programmet, når Tanja Gotthardsen gæster Heads Up-scenen kl. 12.45-13.45, til en snak om, hvor grænsen mellem retvisende kommunikation og greenwashing egentligt går.
Tanja medbringer konkrete eksempler - bl.a. fra sit eget arbejde med at anmelde en række større virksomheder for greenwashing sammen med Forbrugerrådet Tænk, for hvem hun sidder på advisory board - og så giver hun en lille guide til "damage control", så du også får nogle håndfaste tips med hjem at starte på.
Efter oplægget er det muligt at stille Tanja spørgsmål i en Q&A-session direkte fra scenen.
Se hele programmet for Heads Up-scenen her.