Vi kender ikke vores gæster ret godt. Vi ved nogenlunde hvor mange gæster der kommer, men vi ved ikke så meget om, hvorfor de kommer, hvad de laver, og hvad de synes om det de møder hos os.
Vi har en formodning om at de seneste års forandringer og usikkerhed har indflydelse på ferievaner og motiver. Måske fylder bæredygtighed mere i gæsternes bevidsthed, men vi ved det ikke. Derfor vil vi gerne have hjælp til at få mere viden om vores gæster og få nogle bud på, hvilke oplevelser og produkter, som passer til den ”måske nye” efterspørgsel i 2022.
Vi har brug for indsigt, og vores turistaktører har brug for anvisninger til, hvordan de kan tilpasse sig efterspørgslen på en bæredygtig måde og hvordan gæsterne kan lære lige præcist denne destinations egenart, skønhed og potentialer at kende.
Vi har brug for viden om motiver og gæsternes ønsker til indhold på en ferie, så vi har mulighed for at understøtte turistaktørernes produktudvikling indenfor bæredygtig turisme .
Vi har brug for viden om segmenter, så vi via relevante kanaler kan tiltrække de gæster, som ønsker det, som vi kan tilbyde.
Destination Limfjorden er en medlemsorganisation, og vi er i udgangspunktet ikke selv arrangør af oplevelser/ferier. Derfor er både vi og vores aktører målgruppen for de nye indsigter.
Det er vigtigt, at de nye indsigter bliver videregivet på en måde, som giver ejerskab hos aktørerne
Indsigter kan fx præsenteres i rapportform og/eller som oplæg med anvisninger til handlinger. Videoer er også velkommen.
Mangler I inspiration til arbejdet? Så se vores skabelon: Pitch- og afleveringsskabelon
Oplevelsesøkonomi fra Aarhus Universitet har i efteråret 2022 arbejdet med denne Green Challenge. Læs mere fra kickstart af samarbejdet her.
Herunder finder du de forskellige studiegruppers resultater af arbejdet:
Vandre-gruppen
Fur fællesskaber-gruppen
Det konkluderes, at ens for alle fællesskaberne er vigtigheden i at føle, at man er en del af noget, og er noget for nogen.
Find hele præsentationen her.
Fur Bryghus-gruppen
Gruppen formidler deres resultater via podcast, hvor de blandt andet kommer ind på emner som:
Hør podcasten fra 'Ditte og det akademiske panel'
Bio Mors-gruppen
Gruppen har med Voxpop undersøgt Bio Mors betydning for lokalmiljøet, hvor hvordan Destination Limfjorden kan udnytte turismepotentialet i den historiske biograf.
Se alle løsningsforslag her.
Østers-gruppen
Gruppen har undersøgt Østers- og Muslingepremieren, som er en årlig begivenhed i Nykøbing Mors. Se resultaterne af feltarbejdet og gruppens forskellige metoder her.
Surfing-gruppen
Væredygtighed fremfor bæredygtighed, sanselighed og til dels også ambivalens er nogle af gruppens key-takeaways, når det kommer til surfing og surfmiljøer ved Limfjorden.
Se nøgleresultater her.
Send dit løsningsforslag til Linda på lik@bskive.dk
Formatet kan være fx pdf, PowerPoint eller billeder